Keresés
Close this search box.

Az online magazinok Co2 lábnyoma

Az online lapozható magazinok karbonlábnyoma jellemzően alacsonyabb, mint a nyomtatott változatoké, de itt is vannak releváns tényezők, mint a szerverek üzemeltetése és a hálózati infrastruktúra. Az online magazin karbonlábnyomának megbecsüléséhez figyelembe kell venni:

  1. Adattárolás: Az online magazinok tárolásához szükséges szerverek áramfogyasztása és az adatközpontok hűtése.
  2. Adatátvitel: Az adatok átvitelének energiaigénye, amikor a felhasználók letöltik vagy online olvassák a magazint.
  3. Fenntartás: Az online platform fenntartásához szükséges infrastruktúra és szolgáltatások állandó energiaigénye.

Az online magazinok adattárolása és fenntartása

A webtárhelyek karbonlábnyoma változó, de egy átlagos weboldal éves karbonlábnyoma körülbelül 0,6 kg CO2 lehet. Ez magában foglalhatja az adattárolást és a szerver működését. Mivel egy online magazin tárhelyigénye alacsonyabb lehet, mint egy teljes weboldalé, ez az érték valószínűleg magas becslés egy magazin esetében.

Adatátvitel

Az adatátvitel karbonlábnyoma az adatmennyiségtől függ. Egy átlagos weboldal megtekintése körülbelül 1-2 g CO2-kibocsátást jelenthet megtekintésenként, ami nagyban függ a tartalom méretétől és típusától.

Becslés

A pontos karbonlábnyom meghatározása nehézkes az adatátvitel és a tárolás változékonysága miatt, de egy nagyon általános becslés szerint egy online magazin olvasása sokkal kevesebb CO2-kibocsátással jár, mint a nyomtatott változat előállítása és szállítása.

Ha feltételezzük, hogy egy online magazin tárolása és fenntartása évente körülbelül 0,1 kg CO2-kibocsátást jelent (az átlagos weboldalhoz képest alacsonyabb értékkel számolva), és minden egyes megtekintés körülbelül 1.5 g CO2-kibocsátással jár, akkor egy 1000 olvasóval rendelkező online magazin éves karbonlábnyoma így számolható:

Éves karbonlábnyom=taárolás +(olvasók száma×CO2-kibocsátás/olvasás)

Vegyük figyelembe ezeket az értékeket egy becsléshez.

Az előzetes becslések alapján egy online magazin – amely 1000 olvasót ér el és figyelembe véve a tárhely fenntartását – éves karbonlábnyoma körülbelül 1.6 kg CO2 lehet. Ez jelentősen alacsonyabb, mint a nyomtatott magazin előállításának és szállításának karbonlábnyoma, amit korábban 0.022852 kg CO2/magazin értéken számoltunk ki, ami 50,000 magazinnál összesen 1142.6 kg CO2-t jelent.

Ez a becslés azt mutatja, hogy az online tartalmak jelentősen csökkenthetik a környezetre gyakorolt hatást a nyomtatott anyagokkal szemben, különösen ha nagy olvasótáborhoz jutnak el. Fontos azonban megjegyezni, hogy ezek nagyon általános számítások, és az egyes kiadványok tényleges karbonlábnyoma eltérhet a becsült értékektől.

Kérjen ajánlatot

Díjmentesen elkészítjük demo verzióát, hogy láthassa hogyan kel életre egy pdf fájl és válik igazi online magazinná

Tartalomjegyzék

Ezek is érdekelhetik

Navigáció

Hírlevél

Iratkozzon fel hírlevelünkre

Köszönjük megtisztelő érdeklődését

Kérjük töltse ki az alábbi űrlapot és amennyiben van, akkor csatolja a meglévő PDF fájlokat, hogy elklészíthessünk egy ingyenes demo verziót Önnek.